Mini4Stroke

Forum over Honda (mini) 4takters en replica's
Het is nu 25 apr 2014, 01:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Help a.u.b dit forum online te houden. Als je via de banner aanmeld bij Euroclix krijgen wij wat om de hosting te betalen. Het kost je verder niks en je kan er alleen maar weer geld zelf mee verdienen (je krijgt al een startbonus) dus win-win :)

Spaar geld via EuroClix

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 jun 2009, 18:36 
4takter

Nou na een hele dag in het schuurtje, alles losgehaald en schoongepoetst. Ben ik er eindelijk achter dat de standaard tandwielen 13:42 zijn, gezien niemand me hier antwoord op wist te geven. Alleen de ketting! Welke ketting moet ik bestellen! Ik snap echt niet hoe het zit, ik moet een 420 ketting hebben neem ik aan? Maar hoe lang moet deze zijn dan? (ik wist altijd alles van scooters en v-snaren, maarja dit is allemaal nieuw natuurlijk ;))

Bedankt alvast!

Sorry voor de dramatische titel, maar het helpt wel blijkbaar. Anders reageert er niemand haha.

Laatst bijgewerkt door Saik0 op 14 jun 2009, 12:39, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 11:45 
4taktertje

Je moet diegene nemen moet 128 schakels :wink:

Gr. mike

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 12:10 
4takter

Hey Saik0, is inderdaad 128 schakels ben net zelf bezig met de dax van mijn vrouwtje.
Let wel dat je een goede ketting vat, één van Regina of Iris GSX zoals wij die pakte (versterkt goudkleurigge type), de goedkopere varianten blijf je opspannen en lijkt wel bretels zo elastisch, een must is dat je alles ineens vervangt dus nieuwe ketting ook nieuwe tandwielen.
Dax is voor 13 achter 42 T.
Nu had ik alles er gisteren onder zitten blijkt er onbalans in het achterwiel te zitten waardoor de ketting zich aanspant en lost?????, dus al het nieuwe spul er gelijk weer afgehaald en oude bende er weer op.
Ligt volgens Nedstore aan het tandwiel, ik denk dat het trommelhuis waarop het tandwiel komt niet in orde is, enfin zodra ze een ander tandwiel binnen hebben ga ik er even langs en zullen we het weten.
Dus check ook even of de symetrie van de aandrijfinrichting 100% is voor je al je nieuwe spul monteert, anders heb je +- €60,00 weg gekachelt na een week rijden.
Is dit beeld een ander mogelijk ook bekend hier onder de daxen?, dat de kernen van het wiel afwijken zodat de ketting en tandwielen stuk lopen?

Laterssss!

Laatst bijgewerkt door crash op 18 jun 2009, 10:45, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 12:40 
4takter

Oke dankjewel voor de antwoorden. Is het overigens een bekend probleem dat er wat olie druppelt bij de as van het voortandwiel? Heb het hele blok met een kwast en benzine schoongemaakt en ik zie dat hij olie lekt als ik een lang stuk gereden heb. als ik niet gereden hebt lekt hij ook niet.

Moet ik bij een ketting een los clipje bestellen? Omdat die overal aangegeven staan op de sites?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 12:55 
4takter

crash schreef:
Hey Saik0, is inderdaad 128 schakels ben net zelf bezig met de dax van mijn vrouwtje.
Let wel dat je een goede ketting vat, één van Regina of Iris GSX zoals wij die pakte (versterkt goudkleurigge type), de goedkopere varianten blijf je opspannen en lijkt wel bretels zo elastisch, een must is dat je alles ineens vervangt dus nieuwe ketting ook nieuwe tandwielen.
Dax is voor 13 achter 42 T.
Nu had ik alles er gisteren onder zitten blijkt er onbalans in het achterwiel te zitten waardoor de ketting zich aanspant en lost?????, dus al het nieuwe spul er gelijk weer afgehaald en oude bende er weer op.
Ligt volgens Nedstore aan het tandwiel, ik denk dat het trommelhuis waarop het tandwiel komt niet in orde is, enfin zodra ze een ander tandwiel binnen hebben ga ik er even langs en zullen we het weten.
Dus check ook even of de symetrie van de aandrijfinrichting 100% is voor je al je nieuwe spul monteert, anders heb je +- €60,00 weg gekachelt na een week rijden.
Is dit beeld een ander mogelijk ook bekend hier onder de daxen?, dat de kernen van het wiel afwijken zodat de ketting en tandwielen stuk lopen?

Laterssss!

Nog nooit van gehoord, denk eerder aan aan asymmetrisch tandwiel?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 13:06 
4takter

Saik0 schreef:
Is het overigens een bekend probleem dat er wat olie druppelt bij de as van het voortandwiel? Heb het hele blok met een kwast en benzine schoongemaakt en ik zie dat hij olie lekt als ik een lang stuk gereden heb. als ik niet gereden hebt lekt hij ook niet.

Moet ik bij een ketting een los clipje bestellen? Omdat die overal aangegeven staan op de sites?

Het druppelen van olie bij de keering van je as is een slijtage probleempje denk ik, zolang het druppeltjes zijn en je olie niveau in orde blijft en je controleert het regelmatig niks aan de hand.
Het zal natuurlijk na verloop van tijd wel steeds meer worden maar mogelijk heb je dan werkzaamheden te doen die je gelijktijdig uit wil voeren, nogmaals druppeltjes zou ik me geen zorgen over maken, een plasje weer wel.

Bij de Iris GSX ketting zat een schakelunit compleet met visje ingesloten, kosten € 22,50
Waarom pak je dat spul van een site?, verzendkosten wachten, ik haat wachten #-o ik wil het altijd in mijn handen hebben als ik betaal, betaal dan zelfs liever een eurie of wat meer. "Kun je het materiaal ook zelf beoordelen", en is het spul niet goed?, hebben ze het linea recta en direct weer terug, zo ben ik dan ook wel weer :evil:

Er wordt wat zooi verschoven over internet, en bevalt het niet moet je twee uur in de auto zitten om diegene echt te overtuigen dat je niet vrolijk bent, dan maar een eurie meer en in de buurt.

Ik zou zulke materialen ff persoonlijk gaan halen Saik0, er zitten ook wel eens maandagmorgen tandwielen of kettingen bij.

Ennuh houd je oliepijl in de gaten, als je grof meer gaat verliezen, keering vervangen.

Latersssss!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 13:17 
4takter

crash schreef:
Saik0 schreef:
Is het overigens een bekend probleem dat er wat olie druppelt bij de as van het voortandwiel? Heb het hele blok met een kwast en benzine schoongemaakt en ik zie dat hij olie lekt als ik een lang stuk gereden heb. als ik niet gereden hebt lekt hij ook niet.

Het druppelen van olie bij de keering van je as is een slijtage probleempje denk ik, zolang het druppeltjes zijn en je olie niveau in orde blijft en je controleert het regelmatig niks aan de hand.
Het zal natuurlijk na verloop van tijd wel steeds meer worden maar mogelijk heb je dan werkzaamheden te doen die je gelijktijdig uit wil voeren, nogmaals druppeltjes zou ik me geen zorgen over maken, een plasje weer wel.

Bij de Iris GSX ketting zat een schakelunit compleet met visje ingesloten, kosten € 22,50
Waarom pak je dat spul van een site?, verzendkosten wachten, ik haat wachten #-o ik wil het altijd in mijn handen hebben als ik betaal, betaal dan zelfs liever een eurie of wat meer. "Kun je het materiaal ook zelf beoordelen", en is het spul niet goed?, hebben ze het linea recta en direct weer terug, zo ben ik dan ook wel weer :evil:

Er wordt wat zooi verschoven over internet, en bevalt het niet moet je twee uur in de auto zitten om diegene echt te overtuigen dat je niet vrolijk bent, dan maar een eurie meer en in de buurt.

Ik zou zulke materialen ff persoonlijk gaan halen Saik0, er zitten ook wel eens maandagmorgen tandwielen of kettingen bij.

Ennuh houd je oliepijl in de gaten, als je grof meer gaat verliezen, keering vervangen.

Latersssss!

Afstand is het probleem. Het zou handig zijn als ik iemand weet die in de buurt van zo'n shop woont zodat die persoon het gewoon ff kan opsturen naar mij. De brommer ligt nu uit elkaar ivm velghelften spuiten. Dus Lekker klote, moet ik dan iets online bestellen weer, dan komt het misschien woensdag op zn vroegst binnen.

Volgens mij zit er in of rond enschede geen bedrijf die deze onderdelen op voorraad hebben. Keerringetje vervangen is ook geen werk natuurlijk. Maarja, hoe weet je of je de juiste hebt? blablabla. Kan niet iemand van Xornet me daar even een handje mee helpen? Vrijwilligers? Even tandwieltjes en een ketting kopen en opsturen. =D>

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 13:45 
4takter

Als ik jou was zou ik dan bij Loef bestellen, webshop voorziet ook in online betaling geloof ik en ze zijn rete snel met bezorgen, gelijk betaalt is vaak volgende dag in huis of de dag erop.
Ik moet voor Nedstore ook dik 57 Km op en neer a 114 KM, de webshop van Nedstore is nog niet operationeel.
Wat nog het meest lullige van het verhaal is, ik heb een compleet nieuwe set liggen en twee nieuwe Iris GSX kettingen die ene moet nog op mijn rex maar rijd eerst die bami zooi op :lol: , ja euh ik twijfel aan het achterwiel dus heb de gehele set er weer afgehaald en wacht af wat men bij Nedstore er aan denkt te doen.
Even op routenet gekeken maaruh Enschede is 139 km bij mij vandaan gaat niet lukken niet!, moet ik 280 km sturen om het langs te gooien, en verzenden is ellende, sorry Saik0.
Mocht een famillielid van je nu in de buurt van mij komen mag die het setje wel afhalen tegen de aanschaf kosten, ik koop dan wel weer een nieuwe set als Nedstore naar het achterwiel van mijn vrouwtje gaat kijken, zal toch pas loop deze week worden dat ik die Dax in mijn auto gooi.
Keering verhaal, als je een zaak belt als loef of Nedstore die weten heus wel welke keering je nodig hebt naar ik veronderstel, monteren is ook niet zo'n probleem lijkt me, is meestal geperst en er makkelijk uit te drukken, nieuw exemplaar dus met beleid plaatsen, niet gaan rammen, weet zo niet of je het blokje zou moeten splitsen, ik denk het wel, ook gelijk nieuwe pakkingen vatten dan.

Moet je zeggen dat ik zelf net in die Daxen en het fenomeen viertakt gedoken ben,
Latersssss!

Laatst bijgewerkt door crash op 15 jun 2009, 21:09, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 14:24 
4takter

Oke, nouja daar woont niemand die ik ken bij in de buurt. Achtertandwiel kom ik wel uit, alleen het voortandwiel kan ik niet vinden op de site van loef, kijk ik verkeerd? Zou jij eens willen kijken of je hem ergens ziet?

Misschien kan ik trouwens van de week wel even met de trein richting rouveen, is anderhalfuur ofzo reizen. Kan alleen nergens openingstijden vinden van 4 stroke bike centre.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 14:40 
4takter

Je hebt gelijk ik zie hem ook niet begint vanaf 14 tands origineel Honda, wel beter van kwaliteit en ik knalde ook een 15 tands op mijn T-rex, verschil van 13 naar 14 is bijna 0,0, zou ik voor een 14 T gaan origineel Honda, sowieso beter.
Ik merkte maar weinig toen ik van 13 naar 15 ging met de T-rex, wel minder overtoeren en dat was het doel, top ligt iets hoger maar verlang dan ook het liefts niet het uiterste van het motortje.

4stroke bike center dan maar even bellen als ze open zijn, trouwens ook een zaak met veel passie als ik dat zo bekeek, daar wil ik ook eens heen cruisen, (wel met de auto).

Later

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2009, 17:49 
4takter

Ik ben nog even verder gaan zoeken, lees ik op de site van Coos Matser dat hij ook weleens in almelo is! En anders zwolle! Waarschijnlijk is hij nog iets voordeliger ook, en zwolle is toch het meest dichtbij. Misschien zelfs dat ik het wel kan regelen om in Almelo even die spullen over te nemen. Toppie dus!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]